הפראנה

עפ"י היוגה, האוויר שאנו נושמים מכיל בנוסף לחמצן המחייה את תאי גופנו, גם אנרגיית חיים, כוח הטבע – פראנה.

זוהי אנרגיה חיונית וזמינה העוברת את גופנו בתנאי שאין בו חסימות. חכמי המזרח האמינו כי בטרם הבריאה שכנה הפראנה במוחלט, בברהמן, באלוהות, כרוח או כפוטנציאל של כל הכוחות, של כל הבריאה.

פראנה-יאמה - סדנה של פראטיק מאסטר יוגי הודי
בלי פראנה אין חיים. הפראנה היא נשמת כל כוח – כל אנרגיה.
האוויר הצח ספוג פראנה והאורגניזם שלנו יכול לקלוט אותה ע"י הפעולה הפשוטה של הנשימה מהאף. נוכל לאגור מלאי של פראנה במוחנו, במערכת העצבים שלנו ובמרכזי האנרגיה (צ'קרות) ולהשתמש בה בעת הצורך.

אותה "ויטליות" או מלאי הפראנה נאגרת בעיקר בצ'אקרה הנקראת "מקלעת השמש", האזור שבין הטבור לבין החזה. מה שמכוון את הפראנה בגופנו היא המחשבה. אם ננשום בהכרה ובמודעות ומתוך ריכוז המחשבה, נוליך את הפראנה לתוך אותם מרכזי עצבים המשמשים מאגרים.

האימון ביוגה המכוון אותנו לשליטה בנשימה (פראנא-ימא) מגביר את כוח החיים שלנו ומאפשר לנו בריאות שופעת. כאשר אזור הסרעפת מכווץ, מוגבל וחסום רגשית התוצאה תהיה הגבלת רגשות, הגבלת פוטנציאל הנשימה והגבלת זרימת האנרגיה.
הסרעפת היא השער דרכו עוברים כל הרגשות הנוצרים בצ'קרות התחתונות בדרכם למעלה אל החלקים העליונים של הגופנפש. באמצעות תרגול נשימות נפתח את האזור החסום ואז תזרום בו אנרגיה שתוביל לבריאות ולהנאה.