אינטואיציה – מתנה משמיים

"הכרה ישירה שאדם מכיר בה את עצמו או את העולם החיצוני ואת הלך רוחם של אחרים.. בינת לב, השראה, חדירה לנשמת הדברים מתוך הרגשה פנימית בלתי אמצעית.."
כך מתואר המושג "אינטואיציה" במילון. בקבלה היהודית היא מכונה "עין הלב" ובכתבים של היוגה זוהי העין השלישית המאחדת את חוכמת הרגש והשכל יחדיו.
בשבילנו האינטואיציה דומה למורת דרך נפלאה ואמינה המחברת אותנו באהבה, בחוכמה וברגש אל גרעין האמת הטמון בכל אחד מאיתנו. מאותו מקור נוכל לשאוב תמיד כוחות, תשובות והנחיות ללא התערבותן של אקסיומות, דעות קדומות והנחות יסוד שנדחסו בנו בנוקשות מאז נולדנו וללא התערבותן של ציפיות ומחויבויות שכללים חיצוניים וזרים לנו הניחו בכבדות על כתפינו.
מאותו מקור טהור, מאותה "בינת לב" ובצמידות להרגשתנו הפנימית הבלתי אמצעית, נקבל את הפתרונות לכל ההתלבטויות. כאילו נופל לנו האסימון.
כאמור, האינטואיציה היא "מתנה משמים", היא מהות אנושית ונושמת, מוחשית, חיה וקיימת למי שפתוח להתנסות בה (ולאחרים היא פשוט קשקוש מוחלט..).
אותה מתנה משמים, אותה ידיעה ספונטאנית בלתי אמצעית כמאמר המילון, נראית מיסטית, מוזרה וחסרת כל הגיון למי שמבקש להבין את המציאות, את הסביבה ואת עצמו בכלים חשיבתיים מדעיים מקובלים. בדיקת משמעותה של האינטואיציה בכלים הללו עשויה להחטיא את המטרה (ולמרות זאת אשמח להמליץ על ספרות בנדון).
את האינטואיציה ניתן ללמוד, לזהות להכיר ואפילו לפתח. נוכל לפתח את הרגישות שלנו לטבע סביבנו, לאנשים ולעצמנו, נוכל להרחיב את המודעות למעגלים הסובבים אותנו ולהיות מסוגלים לקלוט מסרים בתדרים לא מקובלים. פיתוח האינטואיציה יתבטא בשכלול הקשב למסרים פנימיים בינינו לבין עצמנו (חם לי, קר לי, עצוב או שמח, לחוץ או צוהל, אדיש, מאוזן, שלו, משעמם וכו.) שיכלול הקשב לתחושות בטן (מתאים לי להיות פה, אסור לי להיות פה..) תוך אבחנה דקה בין מסרים אמיתיים לבין מסרים שקריים.קוברה - אימון יוגה בסיני
זהירות. לפעמים נאפשר לכל מיני הכחשות והדחקות לצוף באופן בלתי נשלט ולהשפיע על צלילות החשיבה האינטואיטיבית. לפעמים יקרה שמשאלות-לב למיניהן ילבשו לפתע צורה של מסר פנימי, אמיתי , "יתחפשו" להשראה,לתבונה מעמיקה או להכרה ישירה בלתי אמצעית. ולהיפך, יתכן שדכדוך זמני, תשישות פיסית או אגו פגוע יעכירו את האמת הטהורה ויפעילו מסרים מוסווים שיכניסו אותנו, את המתבוננים פנימה אל תוך עצמנו, למלכוד ובלבול. חשוב שנשכלל ונזכך את ההתוודעות שלנו אל האמת החבויה בנו. השיטות לכך הן רבות. החל משיטות נשימה, תנוחות והרפיה וכלה בהתוודעות אל צ'קרת העין השלישית בדרך של דמיון מודרך ומדיטציה (תוך כדי תרגול נזכה במתנות נוספות כמו איזון רגשי, עידון הגוף ומודעות לחיבורים בין הכוח שלנו לגמישות).
האינטואיציה אינה תחליף לחשיבה, היא משלימה את החשיבה המדעית השיטתית, הביקורתית, ההסתברותית, המחקרית וכו'. אינני מוסמכת לצטט הסברים במונחים של נוירולוגיה ופיסיקה אודות הדרך של המוח לגשת אל תודעה או אינטליגנציה גבוהה הרבה מעבר למוח האינדיבידואלי. אוכל רק לומר כי קיימים מחקרים וכתובים בנושא תפקוד המוח ואינטליגנציה רוחנית והיכולת לתקשר בינינו לבין תודעה או אנרגיה קוסמית בשפה שהיא זרה לרבים מאיתנו.
שפת האינטואיציה היא מעין מחשבה מהלב או מהבטן, שפת תחושות, דימויים ומהויות אנושיות המורכבות מרבדים עמוקים ביותר. זוהי שפה שאם נאפשר לעצמנו להאזין לה באווירה ובתנאים המתאימים, נשמע את אותה "בינת לב" , אותה מתנה מן הטבע, שהיא רבת עוצמה, טהורה אמיתית, מקבלת ללא תנאים, מבינה, תומכת, סלחנית ומובילה אותנו באהבה לתהליכים של התפתחות ופתיחות תוך שימוש בכלי נוסף לקבלת החלטות משמעותיות יותר לחיים משמעותיים יותר. לפני קבלת החלטות נשאב כמובן כל פיסת מידע, נוודא סיכונים וסיכויים ורק אז נאזין לאינטואיציה.
וכדי ללמוד להשתמש בכלי האדיר הזה ביתר יעילות ננסה להתיידד איתו. נכבד את האינטואיציה, נשקיע במסירות, בהתמדה ובמשמעת עצמית בטכניקות שונות המטפחות אותה מתוך הגרעין הקיים בנו משחר היקום. ומשנפתח השער, עולמות חדשים נגלים דרכו, ערוצי קשב חדשים נחשפים לאותה תבונת לב שמקורה בחיבור בין הנשמה שלנו לבין הידע הקוסמי.